Ευκαιρίες και προκλήσεις στη νέα Ψηφιακή Εποχή

 

της Ειρήνης Νικολαΐδη, Νομικής Συμβούλου και Chief Officer Νομικών & Ρυθμιστικών Θεμάτων Ομίλου ΟΤΕ

 

Η ψηφιοποίηση της οικονομίας και της κοινωνίας αλλάζει ριζικά και με καταιγιστικό ρυθμό τα πάντα. Τον τρόπο που ζούμε, τον τρόπο που επικοινωνούμε, τον τρόπο που εργαζόμαστε, τον τρόπο που παράγουμε. Και είναι τέτοιες και τόσες οι αλλαγές, ώστε να μιλάμε όχι μόνο για την 4η βιομηχανική επανάσταση (Industry 4.0), αλλά και για έναν Νέο Τρόπο Ζωής (Life 2.0). Ο συνδυασμός των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών με την παραγωγή νέων προϊόντων και υπηρεσιών, οδηγεί στην πλήρη ψηφιοποίηση και αυτοματοποίηση κάθε δραστηριότητας, σε συνεχή αλληλεπίδραση με τον άνθρωπο. Στη νέα ψηφιακή εποχή όλα θα γίνονται απλούστερα, ταχύτερα και φθηνότερα.

Ωστόσο, υπάρχουν δύο προαπαιτούμενα για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις και η χώρα να μπουν σε τροχιά ψηφιακής ανάπτυξης. Το πρώτο είναι οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές, πάνω στις οποίες θα «τρέχουν» όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες. Στη νέα εποχή, όπου «ανθίζουν» τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η ρομποτική, η νανοτεχνολογία, το Ιντερνετ των Πραγμάτων κ.λπ., γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι χρειαζόμαστε δίκτυα του μέλλοντος ή Δίκτυα Νέας Γενιάς, όπως είναι ευρύτερα γνωστά.

Το δεύτερο που απαιτείται είναι ένα υγιές ψηφιακό οικοσύστημα. Χρειάζονται νέα επιχειρηματικά μοντέλα, που θα διατρέχουν όλους τους τομείς της κοινωνίας και της οικονομίας και θα καλλιεργούν νέες ψηφιακές δεξιότητες. Που θα επιτρέπουν την παροχή νέων, πρωτοπόρων ψηφιακών υπηρεσιών από όλους σε όλους. Από ιδιώτες επιχειρηματίες και από την πολιτεία, προς τους ιδιώτες και τις επιχειρήσεις.

Όμως και για τα δύο αυτά προαπαιτούμενα, τις επενδύσεις σε υποδομές και την ανάπτυξη ενός υγιούς ψηφιακού οικοσυστήματος, χρειάζεται ένα ρυθμιστικό περιβάλλον που:
·    Θα είναι φιλικό προς τις επενδύσεις και θα τις ενθαρρύνει. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να ξεφύγουμε από την υπερ-ρύθμιση, που αποτέλεσε το σήμα κατατεθέν της ρυθμιστικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις τηλεπικοινωνίες και να στηριχτούμε στους κανόνες του δικαίου του ανταγωνισμού.
·    Θα δημιουργεί ένα περιβάλλον φιλικό για τον καταναλωτή και εν γένει τον χρήστη. Με απλά λόγια, ο χρήστης μιας τηλεπικοινωνιακής ή ψηφιακής υπηρεσίας πρέπει να απολαμβάνει την ίδια προστασία στην ιδιωτικότητα και τα προσωπικά του δεδομένα, ανεξάρτητα από το αν ο πάροχος της υπηρεσίας είναι ένας τηλεπικοινωνιακός πάροχος ή μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
·    Θα χαρακτηρίζεται από σταθερότητα και ομοιογένεια. Ο επενδυτής πρέπει να γνωρίζει τι τον περιμένει από πλευράς ρύθμισης σε βάθος χρόνου για να είναι σε θέση να σχεδιάσει το στρατηγικό του πλάνο.
·    Θα προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα, αλλά δεν θα περνά στην αντίπερα όχθη ακυρώνοντας τη δυνατότητα ανάπτυξης υπηρεσιών που βασίζονται σε data analytics, που δεν προσβάλλουν την ιδιωτικότητα.

Όμιλος ΟΤΕ: Παράγοντας ψηφιακής ανάπτυξης για τη χώρα και τις επιχειρήσεις

Στον Όμιλο ΟΤΕ δημιουργούμε σήμερα τις νέες σύγχρονες τεχνολογίες για τους πολλούς και όχι για τους λίγους. Πιστεύουμε ότι τα Δίκτυα Νέας Γενιάς είναι το μέλλον των τηλεπικοινωνιών και απαραίτητη προϋπόθεση για την τεχνολογική ανάπτυξη της Ελλάδας. Γι’ αυτό κάνουμε πράξη τη δέσμευση που αναλάβαμε, σηκώνοντας σχεδόν μόνοι μας το βάρος του Εθνικού Ευρυζωνικού Σχεδίου, για να πετύχει η χώρα τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Επενδύουμε εντατικά σε Δίκτυα Νέας Γενιάς σταθερής και κινητής. Την τελευταία εξαετία έχουμε επενδύσει πάνω από €2 δισ. για την ανάπτυξη τηλεπικοινωνιακών υποδομών, ενώ έχουμε δεσμευτεί ότι έως το 2020 θα επενδύσουμε επιπλέον €1,5 δισ. για δίκτυα οπτικών ινών και 4ης γενιάς, ανοίγοντας τον δρόμο στην Κοινωνία τoυ Gigabit. Με τις επενδύσεις αυτές ο Όμιλος ΟΤΕ αποδεικνύει στην πράξη ότι είναι η «εταιρεία των οπτικών ινών» της χώρας. 

Παράλληλα ο Όμιλος ΟΤΕ συμβάλλει στη δυναμική μετάβαση των επιχειρήσεων στη νέα εποχή, προσφέροντας προηγμένες υπηρεσίες και τεχνολογικές λύσεις ICT. Αποτελεί συνεργάτη επιλογής για όσες επιχειρήσεις αναζητούν καινοτόμες λύσεις στους τομείς της υγείας, του τουρισμού, της ασφάλειας πληροφοριών, της ενέργειας, των Data Centers, του Cloud και του Internet of Things (IoT).

Ψηφιακός Μετασχηματισμός: η νέα σχέση που δημιουργεί ο Όμιλος ΟΤΕ με τον πελάτη

Ψηφιακός Μετασχηματισμός δεν σημαίνει απλά και μόνο να δίνεις τα ίδια προϊόντα και υπηρεσίες με ψηφιακό τρόπο ή να ψηφιοποιείς τις υπάρχουσες διαδικασίες. Ψηφιακός μετασχηματισμός σημαίνει κάτι πολύ μεγαλύτερο. Σημαίνει να σχεδιάζεις και να προσφέρεις νέα, ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες, να απλοποιείς και αυτοματοποιείς τις διαδικασίες σου και τις συναλλαγές σου με τους συνεργάτες και τους προμηθευτές σου, να δημιουργείς ένα νέο εργασιακό περιβάλλον που θα καλλιεργεί τις ψηφιακές δεξιότητες και θα ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα και την καινοτομία.

Αυτός είναι και ο λόγος που ο Όμιλος ΟΤΕ δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην ψηφιακοποίησή του προκειμένου όχι απλά να προσαρμοστεί στα δεδομένα που δημιουργεί η νέα ψηφιακή εποχή, αλλά και να ανοίξει τον δρόμο στην νέα αυτή εποχή. Με γνώμονα την καλύτερη εμπειρία του πελάτη, ο Όμιλος προχωρά σε αυτοματοποίηση διαδικασιών και δημιουργεί νέους προσωποποιημένους τρόπους επικοινωνίας, με νέα διαδραστικά μέσα, διευκολύνοντας  την καθημερινότητα του πελάτη.

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι ανεξάρτητα από το αν κάποιος είναι υπέρμαχος ή πολέμιος της παγκοσμιοποίησης, η ψηφιακοποίηση όλου του οικοσυστήματος μιας κοινωνίας και οικονομίας, δεν είναι πλέον θέμα επιλογής, αλλά θέμα επιβίωσης και ανάπτυξης. Είναι στο χέρι μας να αλλάξουμε γιατί το θέλουμε, και όχι γιατί θα μας αναγκάσουν οι εξελίξεις. 


Λεπτομέρειες στη συνδρομητική σελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ
© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή από επισκέπτες της ιστοσελίδας.

eana